A Digitális Állampolgárság Program keretében minden, állammal és közszolgáltatóval kapcsolatos ügyünket a mobilunkon lehet majd intézni, annyira, hogy sok helyen már személyesen sem kell megjelennünk, ráadásul pénzt is megtakaríthatunk vele. Május 18-tól letölthető lesz a mobilalkalmazás, amelynek birtokában egy kormányablakban történő ügyintézés után felkerülhetünk egy várólistára, ahol később aktiválható lesz a digitális állampolgárság – írja a Dívány nyomán a 24.hu. A weboldal már elindult pár napja.
Ezentúl olyan hivatalos ügyeket, amelyek intézéséhez eddig személyesen kellett megjelenni, már virtuálisan intézhetjük. A Digitális Állampolgárság Programban az életesemény alapú ügyeinket – ide tartozik a két leggyakoribb: a születéssel és az autóátírással kapcsolatos ügyek –, valamint az e-Papír típusú dolgainkat intézhetjük majd el. Utóbbit ugyan már használjuk egy ideje, azonban ezt most megújítják. A program még nem végleges, 2026 végére szinte minden közigazgatást érintő ügyet elintézhetünk online. Ráadásul az állam felé szükséges fizetnivalónkat is rendezhetjük a központi mobilalkalmazáson keresztül.
Az összes adatunk bekerül egy programba, azonban ennek a fejlesztésnek az alapelve, hogy az összes, az állammal kapcsolatos adatnak mindig az állampolgár a tulajdonosa, így kizárólag ő rendelkezhet arról, hogy azokat felhasználhatják-e.
2024 őszétől a Digitális Állampolgárság Programban-alkalmazással igazolhatjuk személyazonosságunkat, első körben a rendőri igazoltatásnál.
Így érhető el
Ügyfélkapu-elérhetőségen keresztül értesítenek, hogy töltsük le a mobilalkalmazást. Amint letöltöttük a Digitális Állampolgár Alkalmazást, elérhetővé válik számunkra a digitális személyi igazolvány. A későbbiekben mindenki elektronikusan kommunikálhat a kormánnyal ügyintézés közben, hiszen ez az összes okmányunkat tartalmazza majd digitálisan.