
(A kép illusztráció. Kép forrása: Getty Images)
Augusztus a Szoptatás Világhónapja, amelyet világszerte a szoptatás fontosságának és előnyeinek hangsúlyozására szentelnek. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet az anyatejes táplálás egészségügyi, érzelmi és gazdasági jelentőségére mind az újszülöttek, mind az anyák számára. A hónap során számos kampány és esemény ösztönzi a társadalmi párbeszédet, miközben igyekszik lebontani a még meglévő tabukat.
Az egyik ilyen tabutéma lehet az anyatej megkóstolása, erre reflektált egy New Yorkban található fagylaltozó és piacra dobta az anyatejes fagyit, aminek az íze állítólag pontosan olyan, mint az anyatejé, és amire sokan titokban mindig is kíváncsiak voltak.
A People szerint az anyatejes fagylalt „tökéletesen visszaadja azt az édes, krémes, tápanyagokban gazdag ízélményt, amit sokan mindig is ki akartak próbálni – csak nem merték.”
Az anyatejes fagyi receptje
A fagylalt receptje az anyatej ízét és jótékony hatásait igyekszik visszaadni, olyan összetevőkkel, mint az Omega-3 zsírsavak, laktóz, kalcium, vas, B- és D-vitamin, cink, valamint víz. A sárgás árnyalatot is tudatosan úgy tervezték meg, hogy a kolosztrum megjelenését idézze. Az ízesítéshez azonban valódi anyatejet nem használnak: az édességet sós karamella és mézszirup adja.
Az egészségiparban egyre népszerűbb kolosztrum poroktól kezdve, a hírességeken át – mint Kourtney Kardashian és Ashley Graham –, akik nyíltan elmondták, hogy megkóstolták saját anyatejüket, a téma egyre inkább kilép a tabuk világából, és egyre többen érdeklődnek az anyatej hétköznapi – nem a babák általi – felhasználási lehetőségei iránt.