Még véget sem ért az év első hónapja, az Országos Mentőszolgálat munkatársai mégis kénytelenek voltak megállapítani, hogy az „indokolatlan hívások művészei idén sem lazsálnak”.
Bár az életmentők a nap 24 órájában bármikor rendelkezésre állnak, ha a helyzet úgy kívánja, előfordul azonban, hogy egy-egy eset telefonos ismertetése után elutasítják a kivonulást. „Vannak olyan egészségügyi problémák, amik nem a sürgősségi ellátás körébe tartoznak” – indokolták friss Facebook-bejegyzésükben, miért nem pattannak azonnal mentőkocsiba, ha riasztást kapnak.
Amire nemet mondanak a mentősök
Konkrét példákat is hoztak arra, milyen hajmeresztő szituációkban gondolták úgy a hívást indítók, hogy az egyébként életmentésre specializálódott mentőkhöz fordulnak:
- Egy pár napja annak a fiatal nőnek a segélykérését utasították el, aki azért kért segítséget, mert új cipője annyira feltörte a sarkát, hogy úgy érezte, nem tud továbbmenni.
- Egy másik, szintén januári alkalommal bedugult fül miatt akartak mentőt hívni.
- Volt olyan is, aki a fogfájását szerette volna a mentőkkel csillapíttatni.
- Próbáltak mentőt hívni begyulladt köröm(!) és szűnni nem akaró viszketés miatt is, sikertelenül.
- Ami viszont ennél is jobban meglepte a diszpécsert, az az a felnőtt férfi volt, aki azért kérte az életmentők segítségét, mert gumicukrot dugott az orrába, és azt nem tudta onnan kiszedni.
„Persze az is gyakori, hogy bejelentéskor szándékosan megtévesztik a mentésirányítót és csak a helyszínen derül ki, hogy feleslegesen kötötték le a mentők kapacitását, amivel akár más betegek életét veszélyeztethetik a felelőtlen bejelentők. Ha baj van, fordulj bizalommal a mentőkhöz, de csak akkor!” – kértek mindenkit a posztjuk zárásaképp.
Nyitókép: Getty Images