A lakosság azt szeretné, ha korrigálnák a Dunakanyarban élők ügyeleti rendszerét. A szentendrei járásban online kérdőívvel és mobil applikáción begyűjtött, ügyelettel kapcsolatos lakossági panaszok között szerepelt, hogy
- nehezen elérhető a 1830-as számon a központi ügyelet;
- Vácra és Budapestre is nehezen jutnak el az ellátásra szorulók a válaszadók kétharmadának másfél-két órába telt, mire a Dunakanyarból eljutott az ügyeletre;
- volt olyan tahitótfalui nő, aki 40 percet várt hiába, nem segítettek neki abban, hogy mit tegyen a 40 fokos lázzal küzdő kisfiával;
- egy 6 éves pomázi kisfiúnál mogyorós süti okozott allergiás reakciót, de az anyukáját csak azután tudta visszahívni az ügyelet, miután a gyerekkel már a kórházat is megjárták;
- egy 15 éves fiú szívdobogásos, fulladásos tüneteit az 1830 diszpécsere pánikrohamnak minősítette, ő csak azért kapott végül ellátást, mert a szülei elvitték ennek ellenére is a szentendrei ügyeletre.
(Hvg)