
Kép: Getty Images
Az MVM év elején bevezette az okosmérőket, aminek eredményeként a háztartások minden hónapban a tényleges fogyasztásukról kapnak elszámolást a távleolvasással megkapott mérőállás alapján. Amennyiben egy ügyfélnek van okosmérője, de nincs háztartási méretű kiserőműve (pl. napelem), akkor számára megszűnik a havi egyenletes részszámlázás, és a továbbiakban nincs szükség és lehetőség a diktálásra.
„Ez a változás éves szinten nem jelent többletköltséget és a rezsicsökkentett áron számlázott villamosenergia-mennyiség továbbra is biztosított lesz. Azonban azok az ügyfelek tapasztalhatnak változást a költségek eloszlásában, akiknek az éves fogyasztásuk nem kiegyenlítetten jelentkezik minden hónapban, hanem szezonálisan, például a téli hónapokban magasabb, míg a nyári hónapokban alacsonyabb. A korábban megszokotthoz képest ez télen magasabb villanyszámlát okozhat” – írja közleményében az MVM.
Bár ügyfeleink minden hónapban az elhasznált energiamennyiség alapján kapják számláikat, de a téli hónapok után most jelentkező esetlegesen magas költségek miatt minden okosmérős ügyfelünknek automatikusan fizetési haladékot adunk 2025. április 15-éig, amely azt jelenti, hogy ezeknél a számláknál nem vesszük figyelembe az azokon szereplő fizetési határidőt. A fizetési haladék a 2025. január 1-je utáni, idősoros elszámolási módban érintett számlákra vonatkozik.
A villamosenergia szolgáltató azt is jelezte, hogy akinek továbbra is gondot okoz a számlák kiegyenlítése, annak részletfizetést biztosítanak 2025. szeptember 30-áig bezárólag, amit személyesen, vagy telefonon igényelhetnek az ügyfélszolgálaton keresztül.