
Kép forrása: Getty Images
A csalók e-mailben jelentkeznek és azt állítják, hogy a címzettnek egy sikertelen fizetése történt, majd egy „Újrapróbálkozás a fizetéssel” elnevezésű gombot helyeznek el az e-mailben, írta meg a Portfolio. A gomb megnyomásával egy olyan hamis felületre irányítják, amely a Díjnet valódi oldalára hasonlít, és arra próbálják rávenni az ügyfelet, hogy adja meg bejelentkezési, vagy akár bankkártya adatait.
A vállalat tájékoztatás szerint a Díjnet hivatalos értesítő levelei soha nem tartalmaznak fizetési gombot, és azokból nem lehet közvetlenül fizetést kezdeményezni. A valódi tájékoztató levelek minden esetben az [email protected] címről érkeznek és a levelek végén mindig szerepel a Díjnet Zrt. aláírásként. A számlafizetés során a bankkártyaadatokat kizárólag a SimplePay hivatalos felületén kell megadni – a Díjnet ezeket az adatokat nem kéri el és nem is tárolja.
A Díjnet arra kéri az ügyfeleit, hogy ne kattintsanak a gyanús linkekre vagy gombokra, ne adják meg bejelentkezési, és bankkártya adataikat sem. Ha mégis megadta egy hamis felületen, azonnal értesítse a számlavezető bankját. A gyanús leveleket az [email protected] címre lehet elküldeni.