Az 1964 előtt született férfiak jellemzően nem adnak ki pénzt Valentin-napi ajándékra, ezzel szemben a Z-generációba tartozók több mint háromszor annyit költenek, mint egy átlagos napon – derült ki az Erste Bank közleményéből.
A szerelem ünnepén átlagosan 16 százalékkal költenek többet az ügyfeleik, mint egy átlagos januári napon. A bank a kártyás vásárlásokat vizsgálva azt látta, étteremre, virágra, fehérneműre a szokásosnál 66 százalékkal többet adnak ki.
A férfiak Valentin-napi kiadásai csaknem a januári dupláját érik el, (az 1996-2010 között született) Z generáció tagjai pedig 355 százalékkal adnak ki többet szerelmi ajándékokra.
Az 1964 előtt született generáció tagjai jellemzően egyáltalán nem költenek a Valentin-napra, az X generáció tagjai – a mai 42-58 évesek – már több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet erre a célra, a millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – pedig már majdnem dupla annyit költenek, mint máskor.
Egyértelmű: a fiataloknak már természetes ez az ünnep, ám az idősebbek még mindig idegenkednek tőle, és nem hajlandók csak emiatt költségekbe verni magukat.
Forrás: MTI