Gyermeke szőnyegét szerette volna lecserélni az az édesanya, aki netes csalók áldozata lett. Krisztina a Blikk új videósorozata, a Segítség, átvertek az interneten! keretében mesélte el, pontosan mi történt vele, és hol hibázott a folyamatban.
Az eset még nyáron történt: az édesanya meghirdette a régi szőnyeget az interneten eladásra, és hamarosan jelentkezett is egy vevő. Sokat cseteltek a szőnyegről. – A végén azt mondta, szeretné megvenni, de nem tudja a vállára fölcsapni, ezért küldene érte egy futárcéget. A futárszolgálattól kaptam egy e-mailt – kezdte a történetét Krisztina, aki hozzátette: az e-mail feladójánál észrevehette volna, hogy nem az igazi futárcég üzent neki. A mélben azt kérték, lépjen be a netbank felületére. – Majd eltelt pár perc, aztán egyszer csak levontak a számlámról másfél millió forintot.
Az átvert édesanya azonnal felvette a kapcsolatot a bankjával, ám míg beszélt velük, addig a csalók még egyszer másfél millió forintot levettek tőle. A kezelő mindent blokkolt, amit lehetett, ezután pedig Krisztina a rendőrkapitányságra ment, ahol feljelentést tett. Nagy szerencséje volt, mert a nyomozás eredményeképp végül visszautalták számára az összeget, de a legtöbb átverés esetén ezt nem sikerül elérni. Nagyon fájdalmas dolog ez, hiszen sokaknak az utolsó, sok munkával összerakott vagyonát viszik el – egy figyelmetlenség miatt.
Azt gondolhatnánk, mi óvatosak vagyunk, de az az igazság, hogy legtöbben annyi mindent fizetünk ma már a neten, hogy könnyű rossz helyre kattintani, amikor épp siet vagy fáradt az ember, és kevésbé figyel oda.
Egy 2023-as kutatás szerint a magyarok 21,8 százaléka vált már online csalás áldozatává – hangsúlyozza a Blikk cikke.