A Gazdasági Versenyhivatal 2023. július 1-jén indította el az online árfigyelő rendszert azért, hogy a különféle, nagyobb áruházláncok árai összehasonlíthatóak legyenek.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) közleménye szerint 2023 júliusában az árfigyelőn kezelt 62 termékkategória termékeinek átlagárai átlagosan 7,7 százalékkal mérséklődtek – a portál adatai alapján.
Legnagyobb mértékben a spagetti ára esett vissza, közel 15 százalékkal. Több mint 14 százalékkal csökkentek a zöldségárak, ezen belül a zöldpaprikáé, étkezési újburgonyáé, kelkáposztáé, fokhagymáé, paradicsomé, karfiolé 20 százalék körüli vagy azt meghaladó mértékben. A gyümölcsök ára átlagosan több mint 7 százalékkal mérséklődött, az alma és a narancs 20 százalékkal lett olcsóbb. A kenyerek, a margarin, a sertészsír és a tejtermékek árai átlagosan 10 százalékkal mentek lejjebb július végére az árfigyelő indulásától számítva. A húsok közül leginkább a pulykamell ára csökkent, közel 11 százalékkal, míg a csirkeszárny ára több mint 6 százalékkal mérséklődött – sorolja a GFM.
Más kérdés, hogy ez mennyire jelenti azt, hogy egy átlagos család képes beosztani a havi bevételét, hiszen az árak egy ideje eleve az egekben vannak…
Az online platformnak elindulása óta egyébként több mint 910 ezer látogatója volt a közlemény szerint, és összesen közel 63 millió letöltés történt az oldalon. A látogatók júliusban leggyakrabban a tej, csirkemell, sajt, vaj és tejföl szavakra kerestek, míg augusztus elején az árstopok kivezetését követően a cukor, a csirkemell, a tej, a liszt és az olaj szavakra történt a legtöbb keresés.
Forrás: MTI