„Az első hét tapasztalatai azt mutatják, hogy a magyar vásárlók használják az árfigyelőt. Az első héten közel négyszázezer egyedi felhasználó ment fel az oldalra, az összes letöltések, keresések, különböző interakciók száma elérte a 25 milliót” – mondta az InfoRádióban Horváth Bálint.
Hat nagy kereskedelmi lánc szolgáltat adatokat a rendszerbe, és az egyes termékek árait naponta frissítik. Már az első napokban több termékcsoportban – például a tojás, a kenyér vagy a sertéshús esetében – különböző akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelő megjelenésével összehangolva csökkentette mintegy száz terméke árát.
A GVH és az oldal kifejlesztésében együttműködő munkacsoport folyamatosan várja azon kiskereskedelmi üzletek jelentkezését, amelyek önkéntesen kívánnak csatlakozni a rendszerhez.
A rendszert két hónap alatt dolgozták ki, de már a továbbfejlesztésén gondolkodnak: szabadon összeállítható és elmenthető bevásárlólista, illetve kalkulátor segíti majd a fogyasztókat. A felhasználók többsége mobilon használja az árfigyelőt, az okostelefonon történő megjelenítést is tervezik javítani. A szolgáltatás térképes funkcióját is fejlesztenék, melynek célja, hogy segítsék a vásárlókat az árak összehasonlításában, a legjobb árak kiválasztásában.
“Arra törekszünk, hogy az árfigyelőt a felhasználói igényeknek megfelelően egy felhasználóbarát, szerethető oldallá tegyük” – jelentette ki a GVH kommunikációs vezetője.