Ezentúl rövidebb ideig lehet ügyeket intézni a kormányhivatalokban – írja a 24.hu. A kormanyhivatal.hu közleménye szerint: Egységesül Budapesten és Pest megyében a kormányablakok nyitva tartása. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy rövidebb ideig lehet majd ügyeket intézni.
A mostani közlemény szerint ez lesz az új nyitvatartási rend Budapesten és Pest megyében:
Hétfő: 07:00 – 17:00
Kedd: 08:00 – 16:00
Szerda: 12:00 – 20:00
Csütörtök: 08:00 – 16:00
Péntek: 08:00 – 14:00.
A kormányablakokban jelenleg több mint 2500 féle ügykört intézhetünk. A legjellemzőbb ügycsoportok a személyi igazolvánnyal kapcsolatos feladatok, a járműnyilvántartással és a vezetői engedéllyel kapcsolatos feladatok, a lakcímigazolvánnyal és a családtámogatással kapcsolatos feladatok.
Utóbbi esetében a kormányablakokhoz tartozik:
- az anyasági támogatás iránti kérelem benyújtása,
- a családtámogatási ellátásokkal kapcsolatos ügyek,
- a gyermekgondozást segítő ellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem,
- a gyermeknevelési támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem,
- az iskoláztatási támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem,
- a nevelési ellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem
- a sajátos nevelési igény tényének megállapításával kapcsolatos bejelentés.
Forrás: 24.hu