Az elmúlt években egyre gyakoribbá váltak a csaló, adathalász SMS-ek, amelyek célja, hogy a felhasználókat megtévesszék, és személyes adataikhoz, például bankkártya-információikhoz jussanak.
Ezúttal a Yettel szolgáltató nevével élnek vissza, ajándékpontokkal próbálják becsapni a gyanútlan felhasználókat rövid határidőre figyelmeztetve. Az SMS-t a 06209000924 számról küldték. A megtévesztő üzenetek tömegesen jelentek meg a magyar felhasználók telefonjain. Bár a feladóként a Yettel tűnik fel, a link egy adathalász oldalra visz, írta meg a Teol.
Az SMS szerint a címzettnek néhány napon belül lejáró jutalompontjai vannak, amelyeket „ajándéktárgyakra” válthat. Az üzenet magyartalan, ékezet nélküli szövege azonban már gyanakvásra adhat okot.
Mire érdemes figyelni?
- Ismeretlen feladó és gyanús linkek: Soha ne kattints olyan linkre, amit ismeretlen számról kapott SMS-ben küldenek, főleg ha az sürgető üzenetet tartalmaz. A csalók gyakran azonnali cselekvésre próbálnak rávenni, ezzel is megakadályozva, hogy alaposabban átgondold a helyzetet.
- Helyesírási és nyelvtani hibák: A csaló üzenetek gyakran tartalmaznak nyelvtani hibákat vagy furcsa megfogalmazásokat.
- Az adathalász oldalak gyakran hasonló, de apró eltérésekkel rendelkező domainneveket használnak, ellenőrizd a webcímet!
- A bankok és más hivatalos intézmények soha nem kérnek SMS-ben vagy e-mailben személyes adatokat, PIN-kódot, jelszót.