Ezt követően 2021 elején irodalmi díjat alapítanak 40 év alatti írók számára, majd a jövő év során szeretnék a programot kiterjeszteni más művészeti ágak felkarolásával is, mindezzel hangsúlyozva a magyar kultúra melletti hosszú távú elkötelezettségüket.
A jövő évben induló program felvezető kampányában a Könyves Magazin segíti a fizetéstechnológiai céget: 20/20 néven egy érzékenyítő kampány indult ma útjára. A Budapest Street Photography Collective fotósainak képei alapján – amelyek 20 szemszögből dolgoznak fel a megadott témákban történeteket – 20 kortárs író alkotását olvashatjuk a https://konyvesmagazin.hu/20_20 projektoldalon szegénység, digitalizáció és környezetvédelem témakörben.
Többek között olyan népszerű művészek csatlakoztak a kampányhoz, mint Grecsó Krisztián, Lackfi János, Parti Nagy Lajos, Szabó T. Anna, Tóth Krisztina, Simon Márton vagy éppen Závada Péter.
“Felelős vállalatként nagyon fontos számunkra, hogy a napi tevékenységünkön felül olyan, a helyi közösségeket érintő területeken is jelen legyünk, mint például a kultúra. Évek óta elkötelezett támogatói vagyunk a kortárs magyar kultúrának, a mostani lépésünkkel is tovább szeretnénk erősíteni ezt a szerepünket. Mindezek mellett szeretnénk felhívni a figyelmet olyan égető problémákra, mint a szegénység, a digitális leszakadás vagy a környezetvédelem” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. “Hisszük, hogy a rendelkezésünkre álló technológia és erőforrások segítségével a kultúrán keresztül is értéket tudunk teremteni a társadalom számára.”A 20/20 kampányban részt vevő írók: Deres Kornélia, Harag Anita, Grecsó Krisztián, Izsó Zita, Karafiáth Orsolya, Kemény Zsófi, Krusovszky Dénes, Moskát Anita, Lackfi János, Nemes Z. Márió, Parti Nagy Lajos, Peer Krisztián, Seres Lili Hanna, Simon Márton, Sirokai Mátyás, Szabó T. Anna, Szálinger Balázs, Terék Anna, Tóth Krisztina, Závada Péter
“A világ a minél mélyebb és sokszínűbb együttműködések irányába tart. A Mastercard nem a válaszaihoz keresett projektet, hanem a kérdéseihez, ami ettől vált izgalmassá. Ahhoz, hogy elképzeljük, milyen lesz Magyarország a jövőben, előbb rögzítenünk kell, milyen most. Sok nézőpont és történet felől közelítünk a válaszokhoz, de még mindig csak kérdések maradnak. Írók, költők és fotósok együttműködése teszi láthatóvá, milyen is volt ez az évünk, és segít tovább gondolni a következő lépést” – nyilatkozta Valuska László, a Könyves Magazin főszerkesztője.
“Nagyon örültünk, hogy megkeresett minket a Mastercard ezzel a feladattal, mert bár a street fotó céljait, ambícióit tekintve nem egy kritikus műfaj, attól még rámutat vagy rákérdez bizonyos társadalmi problémákra, nehézségekre, pozitív vagy negatív tendenciákra. A legegyszerűbben fogalmazva tükröt tart és amennyire lehet, semleges marad. Nem tolmácsol, csak közvetít” – mondta a Budapest Street Photography Collective gondolatait tolmácsolva Chripkó Lili fotós. “Nagyon fontosnak tartottuk, hogy mindegyik témát giccs és közhelyek nélkül jelenítsük meg. A képekben vagy azok mögött rejlő empátiánkat a hozzájuk fűzött irodalmi alkotások is aláhúzzák.”A kampányban részt vevő fotósok (BSPC): Bedynski Krisztián, Chripkó Lili, Erdős Dénes, Mónus Márton, Neményi Márton, Soós Bertalan, Szabó Bálint, Szalai Imre, Temesi Ádám, Varga Benedek.
Folytatás 2021-ben
A jövő évi program is vállaltan és hangsúlyozottan célul tűzi ki, hogy bizonyos társadalmi ügyek és értékek szerepeljenek a fókuszában (digitalizáció, szegénység, környezetvédelem). A 2021 elején induló irodalmi díjra 40 év alatti írók pályázhatnak majd, számukra szeretne a Mastercard az írásra nyugodt, biztonságos időszakot teremteni ezzel a támogatással. A jelentkezés részleteiről és a pályázatról a Mastercard jövő januárban ad bővebb tájékoztatást.