A legalább 1 milliárd forintnyi árbevételt elérő üzleteknek január elejétől kell jelezniük, ha egy termékből kisebb kiszerelést kezdenek el árulni. Ezzel a zsugorinflációt akarják letörni, ami annyit tesz, hogy miközben kisebb lesz egy termék kiszerelése, az ára nem változik. Ez alól csak egy kibúvó van, ha a kisebb kiszerelés mellett a korábbit is forgalmazza az üzlet legalább 6 hónapig.
Az érintett termékekről a Nébih listát vezet, amelyekből a Portfolio kigyűjtötte az áprilisi bejelentésű, ismertebb márkák termékeit.
Áprilisban drágább lett mosogatni: összesen 17 különböző termék kiszerelése csökkent, a mosogatógélek 14-15 százalékkal mentek össze, a mosogatótablettákból pedig 4-7 százalékkal lett kevesebb a csomagban.
A háztartási szerek mellett a Tihany Camembert sajtok mérete is csökkent 4 százalékkal méghozzá két ízesítésben. A Milli kaukázusi kefir 11 százalékkal, a túródesszert pedig 40 százalékkal lett kisebb.
30 grammnyival kisebb lett az Alföldi tej márkájú 20 százalékos magyar tejfölből, de az 1 literes Alpro mandulaitalból is csak 750 milligramm maradt.
Csökkent még egy Waffi ostya mérete is 30 grammról 23 grammra, valamint egy Carte D’Or desszertalap is kisebb lett: korábban háromszor 260 gramm volt egy csomagban, az új kiszerelés viszont csak kétszer 260 grammot tartalmaz.