Komoly előnnyel indulhatnak az iskolában a szeptemberben született gyerekek: mivel általában ők a legidősebbek az osztályban, fizikailag is fejlettebbek, érettebbek, ez pedig azzal jár együtt, hogy ügyesebbek a sportokban. Egy kutatás azonban azt is megerősítette, hogy a tanulásban is jobb eredményeik lehetnek. Ennek oka egyértelműen abban keresendő, hogy a szeptemberi születésűek egyszerűen idősebbek, mint az osztálytársaik, és bár ez a néhány hónap nem tűnik túl nagy különbségnek, a gyerekek esetében mégis nagy hatása lehet. Gyakoran előfordulhat az is, hogy a tanárok “erősítik” ezt a hatást, például azzal, hogy a fizikailag fejlettebb gyermekeket intellektuálisan is érettebbnek tekintik, és olyan feladatokat adnak nekik, mely komolyabb kihívást jelent a számukra. A nehezebb, de még teljesíthető feladatok pedig a gyermekek önbizalmára, tudására, szellemi fejlődésére is jó hatással vannak.
A kutatók szerint ez a hatás akkor is érvényesülhet, ha a szülők (vagy éppen az óvoda) tudatosan tartja vissza a gyerekeket az iskolakezdéstől. Természetesen, felesleges csak azért még egy évig óvodába járatni az egyébként iskoláskorú gyermeket, hogy előnyösebb helyzetből indulhasson – minden gyermek más, és számos olyan egyéb tényező lehet, mely hatással van arra, hogy mikor válik iskolaéretté.
(via)
Ezt is érdemes elolvasni: