Jó tudni, hogy legalább első alkalommal díjmentes az adókártya igénylése, amit azért fontos elintézni, mert a családi adókedvezményt csak azon gyermekek után lehet igénybe venni, akiknek van adószámuk.
Bár elméletileg ha a gyermek 2008. december 8. után született akkor az adóigazolványt automatikusa kiállította és postázta az állam, de ha bármi miatt mégis szükség lenne a kártya elkészíttetésére, leírjuk, ezt hogyan tudod megtenni.
Az adókártya a 21T34-es nyomtatványon igényelhető, amely beszerezhető a NAV ügyfélszolgálatairól (az ügyfélszolgálatok között itt tudsz keresni), vagy elektronikus úton is benyújtható, melyhez a kitöltési útmutató megtalálható a nav.gov.hu-n. Az adatlapot 2 példányban, aláírva, kitöltve kell eljuttatni a hivatalhoz.
A hatósági igazolvány kiadása díjmentes akkor is, ha a korábban kiadott igazolványban szereplő adat megváltozott, esetleg téves.
Amennyiben valakinek változás történik az adataiban – akár a lakcímében, akár a név viselésében -, természetesen azt a lakóhely szerint illetékes okmányirodánál be kell jelenteni, így a NAV is értesül a változásról.
Igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni (jelenleg 3 ezer forint), ha valaki elveszítette az adóigazolványát, vagy ellopták, illetve megsemmisült, megrongálódott, és ezért igényel új dokumentumot. A megérkezéséig a NAV igazolást állít ki az adóazonosító jelről, amely a kártya kézhezvételéig érvényes.
Amennyiben valakinek a levelezési címe eltér az állandó lakhelyétől, azt a változást követő 15 napon belül be kell jelenteni az adóhivatalnál, melynek bejelentése szintén díjmentes.
Kapcsolódó cikkek: