Család

A magas áramszámlák miatt az MVM visszaállítja az átalányrendszert

Több százezren lélegezhetnek fel azok, akiket év elején hidegzuhanyként ért villanyszámlájuk magas összege.
2025. Március 19.
számla

Kép: Getty Images

Az MVM év elején vezette be az okosmérőket, ami a tényleges havi fogyasztás alapján számláz a fogyasztóknak. Így azok a családok, akik okosmérővel rendelkeznek, ám napelemmel nem és árammal fűtenek, igencsak meglepődhettek, amikor kézhez kapták a februári számlájukat.

Ez a változás éves szinten nem jelent többletköltséget és a rezsicsökkentett áron számlázott villamosenergia-mennyiség továbbra is biztosított lesz. Azonban azok az ügyfelek tapasztalhatnak változást a költségek eloszlásában, akiknek az éves fogyasztásuk nem kiegyenlítetten jelentkezik minden hónapban, hanem szezonálisan, például a téli hónapokban magasabb, míg a nyári hónapokban alacsonyabb. A korábban megszokotthoz képest ez télen magasabb villanyszámlát okozhat” – idéztük mi is a múlt héten az MVM közleményét.

Az energiaszolgáltató, hogy segítse a háztartásokat, fizetési haladékot és részletfizetési lehetőséget adott. Ennek ellenére az érintettek Facebook csoportba szerveződtek és petíciót indítottak, aminek hatására az Energiaügyi Minisztérium közigazgatási és parlamenti államtitkára, az MVM Energetika Zrt. igazgatóságának elnöke, Czepek Gábor egy Facebook bejegyzésben közölte, hogy mégsem szűnik meg az átalányfizetési lehetőség az okosmérős fogyasztóknál.

“Utasítottam az MVM-et, hogy indítsa el azokat a fejlesztéseket, amelyek lehetővé teszik, hogy az okosmérővel ellátott nagyságrendileg 230.000 ügyfél továbbra is egyenletes összegekben fizethesse a villanyszámláját. (…) Őszre a nemzeti energiavállalat elérhetővé teszi az átalányfizetést az okosmérős, idősoros elszámolás alapján fizető ügyfeleknek is” – idézi a politikust a Startlap.