Család

Ha itt van előfizetésed, jóváírást kapsz

A DIGI-előfizetők pénzvisszatérítést kapnak, mivel a cég nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-től érvényes előfizetői díjemelést és a 2023 májusától bevezetett inflációkövető díjkorrekció feltételeit.
2025. Február 10.

Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásban.

Anya gyerekkel ölében papírt néz

Kép: Getty Images

A vállalat 2022 novemberében egy időben tájékoztatta a fogyasztókat a díjemelésről és az általános szerződési feltételekbe ugyanattól az időponttól bekerülő, de májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról. Nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egy időben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.

A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült. A GVH 111 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A DIGI önként vállalta, hogy jóvátételt fizet: jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak, akik még mindig előfizetői.

(PCW, Hvg)