Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásban.

Kép: Getty Images
A vállalat 2022 novemberében egy időben tájékoztatta a fogyasztókat a díjemelésről és az általános szerződési feltételekbe ugyanattól az időponttól bekerülő, de májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról. Nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egy időben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.
A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült. A GVH 111 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
A DIGI önként vállalta, hogy jóvátételt fizet: jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak, akik még mindig előfizetői.