Az Oktatási Hivatal – a pedagógusok teljesítményértékeléséről szóló 18/2024 (IV.4.) számú belügyminiszteri rendelet alapján – közzétette a személyre szabott éves teljesítménycélok meghatározásának és az értékelési szempontok alkalmazásának részletes módszertanát, valamint szakmai és eljárási szabályait. A szakmai ajánlások a Belügyminisztériummal és a Klebelsberg Központtal egyeztetve, a Nemzeti Pedagógus Kar véleményét is kikérve készültek el. A minél teljesebb körű információátadás érdekében a Hivatal az érintetteknek – a Pedagógiai Oktatási Központjai közreműködésével – országos felkészítő programsorozatot is szervez – derül ki a hivatal honlapján.
A szakmai módszertani ajánlás szerint a pedagógusokat például ilyen szempontok alapján értékelik:
- kompetenciaeredmények alakulása
- intézményen kívüli programokban való részvétel (projektek, táborok, tanulmányi utak, múzeum-, színházlátogatás…)
- pedagógus szabály-és normakövető magatartása
- etikus magatartás
- kapcsolattartás és kommunikáció a szülőkkel, gondviselőkkel
- felzárkóztatásra szoruló tanulók fejlesztése
A középiskolai és kollégiumi tanárok, szakiskolák pedagógusai és az óvodapedagógusok értékelési szempontjait külön dokumentum tartalmazza.