Család

Elküldte a fülfájós betegeket, kirúgták a doktornőt Budaörsön

A rendelésről kipenderített fülfájós beteg példája is alátámasztja, hogy nem hiábavaló panaszt tenni, ha úgy érezzük, méltatlanul bánt velünk az orvos.
2025. Május 11.

A városi Facebook csoportban számolt be egy budaörsi páciens arról, milyen negatív tapasztalatot szerzett az Egészségügyi Központban, ahol ingyenes ellátásban részesülnek az oda érkezők. Bejegyzésére nemcsak az ott élők kapták fel a fejüket, hanem az intézmény vezetősége is reagált, ráadásul nem csak egy sablonos válaszlevéllel!

Doktornő mappával

A páciens panaszának meg lett a következménye Budaörsön (Fotó: Getty Images)

Mint írta, füldugulással kereste fel a 8-tól 14 óráig tartó szakrendelést, ahova néhány nappal későbbre volt ugyan időpontja, ám a  helyzet annyit rosszabbodott időközben, hogy fájdalmára hamarabb szeretett volna megoldást találni.

„Nyugodtan menjenek panaszkodni!”

„13:07 körül érkeztem, a recepción mondtam, hogy miért jöttem, ott gond nélkül elirányítottak a rendelőhöz. Leültem, és a recepción adott tanács mentén vártam, amíg kijön az asszisztens és beszélek vele. Addigra jött egy újabb páciens, aki szintén nem volt regisztrálva. Nagyjából pontosan nyílt az ajtó: akkor jeleztük ottlétünket, mire az orvosnő meglehetősen rossz stílusban jelezte, hogy hozzá még jönnek, egyébként is sok a beteg és miért nem jövünk reggel 8-ra az akut problémáinkkal. A hölgy elmondta, hogy nem tudott, mert tanított, én pedig munkából jöttem, tehát nem volt opció a reggel 8” – kezdte részletesen kifejtett történetét Balázs, aki szerint a doktornőt ez egyáltalán nem érdekelte.

„Mondta, hogy ő márpedig nem fogad és ha akkora a baj, akkor miért nem megyünk a fájdalomabulanciára. Mikor jeleztük, hogy a munkaideje 14:00-ig tart és még csak 13:15 van, azt válaszolta, hogy akkor sem, és nyugodtan menjünk panaszkodni az igazgatóhoz” – áll a Budaörsiek Facebook csoportban olvasható beszámolóban, melynek szerzője meg is fogadta a doktornő „tanácsát”.

A fájdalomambulancián mondták, hogy kezelni nem tudnak, csak vizsgálni, de egyébként sem értik, hogy a doktornő miért küldött át minket hozzájuk. A recepción kérdeztük, hogy lesz-e még a doktornőnek páciense, azt mondták, hogy nincs mára több előjegyzés.” 

A doktornő munkaidejéből még 35 perc volt hátra, ezért Balázs egy darabig még ült a váróban a rendelő előtt, hátha kijön valaki: „13:50 körül eljöttem, had pihenjen a doktornő az áldozatos, fáradságos munkanap közben.” 

Majd hozzátette: „Nem extra szolgáltatást kértünk az ott lévő tanárnővel, hanem ellátást, munkaidőben. … Az, hogy a doktornő gyakorlatilag maga mondta, hogy nyugodtan menjünk panaszkodni az igazgatóhoz, felvet néhány kérdést. Egyrészt, hogy valószínűleg senkit nem érdekel egy-egy panaszkodó páciens, hiszen hozzá vagyunk szokva, különben is mi lesz, másrészt zéró félelem az igazgatótól való esetleges visszacsatolástól! Lehet, semmi következmény sem lesz, sose volt.” 

Balázs ennek ellenére mindezt megírta a vezetőségnek is, amire a kommentelők is biztatták. A válasz, amire talán álmában sem gondolt senki, meglepően hamar megérkezett. A Budaörsi Egészségügyi Központ többek között a következőt írta: „Ezúton is szeretnénk elnézést kérni a Budaörsi Egészségügyi Központban szerzett kellemetlen tapasztalatai miatt. A Budaörsi Egészségügyi Központ és a TritonLife vezetősége elkötelezett a magas színvonalú betegellátás biztosítása mellett, és az ilyen jellegű munkavégzést, valamint magatartást semmilyen formában nem tolerálja.

A vezetőség az eset azonnali kivizsgálását követően úgy döntött, hogy az érintett orvost azonnali hatállyal meneszti.” 

Fontos számunkra, hogy a pácienseink bizalommal fordulhassanak hozzánk, ezért külön is szeretnénk biztosítani arról, hogy soron kívül ellátjuk Önt a következő szakrendelésen, hogy megfelelő és emberséges ellátásban részesüljön.” 

Mindezek után Balázs így zárta le a történetet: „Bár messze nem ez volt a cél, a doktornőt menesztették az állásából. Reméljük a rendszer maga is több odafigyelést és jobb működést kap, ehhez többet is kell visszajelezni! A lényeg azonban, hogy a közösségnek igenis van ereje!” 

Fotó: Getty Images – Ridofranz