Egyéb

Puskás Kriszti kézjeles kommunikáció oktató

Kézjeles kommunikáció oktató
2022. Május 28.

Munkahely: Te vagy a jel

Szakterület:

  • kézjeles kommunikáció oktatás

Bemutatkozás:

“Puskás Kriszti vagyok, a kézjeles kommunikáció módszerének megalkotója, oktatója és három kisgyermek édesanyja. Ha azt kérdeznéd tőlem, hogy mi az a három szó, ami leginkább jellemez, azt mondanám, hogy proaktivitás – szeretem a hatékony megoldásokat, precizitás – a finommotorika fejlesztésében ennek nagy hasznát veszem, és egy jó adag pedagógiai hajlam – mindig is nagyon szerettem tanítani.

Két kisebbik gyermekemmel volt szerencsém kézjelekkel kommunikálni, ez időszak alatt megtapasztalhattam, hogy megérteni egy még nem beszélő csöppséget, felér egy csodával. Az átélt rengeteg pozitív élmény arra ösztönzött, hogy minél több embernek megmutassam ezt a különleges módszert.

Az általam használt kézjelek ugyan a magyar jelnyelv jelein alapulnak, de bizonyos előre meghatározott szempontok mentén eltérhetnek attól. Az elmúlt nyolc év során megszerzett tudásom, valamint saját, illetve több száz tanítványom tapasztalatát ötvözve megalkottam a kézjeles kommunikáció módszerét, amelyet a Te vagy a jel webes oktatói alkalmazáson (www.tevagyajel.hu) keresztül szeretnék megismertetni a társadalom szélesebb rétegeivel. Az alkalmazás különlegességét komplexitása, végtelenül egyszerű használata, valamint az adja, hogy bármely módszerbe – hiszen a kommunikáció mindenütt jelen van – könnyedén beilleszthető.

Mire lehet jó a kézjeles kommunikáció módszere?

0-2 éves gyerekeknél legjellemzőbben:

  • a kommunikáció lehetővé tétele, egymás jobb megértése
  • kötődés elősegítése
  • sírások, hisztik számának csökkentése

2-6 éves gyerekeknél legjellemzőbben:

  • nyelvi fejlődés támogatása (megkésett beszédfejlődés esetén mindig ki kell kérni szakember véleményét a késés okát illetően!)
  • kreatívabb kifejezésmód
  • magabiztosság, érzelmi stabilitás

6-14 éves gyerekeknél legjellemzőbben:

  • finommotorikus mozgás, valamint a szem-kéz-száj koordináció fejlesztése
  • fogalmi, képi gondolkodás ösztönzése
  • tananyag könnyebb memorizálása

Idősebb emberek, akiknél kisebb vagy nagyobb mértékben akadályba ütközik a beszéd:

  • a kommunikáció lehetővé tétele, egymás jobb megértése
  • kompetencia érzés növelése
  • nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb életvitel

Bármely korosztályban:

  • egy régi-új lehetőség az önkifejezésre
  • a kézjelek különlegessége abban rejlik, hogy rendkívül sokoldalúan felhasználhatóak, a beszéd tanulásától kiindulva, a tananyag memorizálásán át, akár a koncerteken való alkalmazásáig.

Célom, hogy a kölcsönös megértés kincsét átadjam neked. Fogadd oly nagy szeretettel, mint amilyennel én adom!”

Kapcsolódó cikkek: