Egy friss kutatás szerint ugyanis azok a gyerekek, akik túl sok tévét néznek, kisebb arányban számítanak iskolaérettnek, mint tévét nem igazán néző társaik.
„Több kutatás is igazolja, hogy a gyerekek többségéről elmondható, hogy az ajánlottnál többet nézik a tévét, és hasonló a helyzet a számítógéppel, a tablettel és az okostelefonnal is. Úgy tűnik, az óvodások több időt töltenek képernyő előtt, mint valaha” – mondja a kutatást vezető Andrew Ribner, a New York University munkatársa.
Az alkalmazott pszichológiát tanító szakember és csapata több mint 800 óvodást vizsgált: a kognitív képességekre, a memóriára, a szociális és emocionális képességekre, illetve a matematikai és írással-olvasással kapcsolatos képességekre is kíváncsiak voltak.
Kiderült, hogy azok a gyerekek, akik napi néhány óránál többet néztek tévét, rosszabb képességekkel rendelkeztek társaiknál. Ez az összefüggés különösen az alacsony jövedelmű családokból érkező gyerekek körében volt magas.
Az American Academy of Pediatrics című anyag arra nem tér ki, miért éppen a szegényebb sorsú gyerekek körében sok a tévé miatt problémával küzdő. A szakemberek szerint fontos volna, hogy a 2 és 5 év közötti gyerekek egy óránál kevesebb időt töltsenek tévénézéssel naponta.
Kapcsolódó cikkeink:
– Figyelemzavart okozhat a tévézés
– Már egyéves kortól rendszeresen tévéznek a gyerekek
Forrás: Medipress