Az OECD országok közül Mo-n határozza meg a leginkább a gyerekek iskolai teljesítményét családjuk társadalmi helyzete. Az okok összetettek, a kiút kérdéses. Hermann Zoltán és Kertesi Gábor közgazdász, a Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont munkatársai szerint ma versengés folyik a jó minőségű oktatásért, amiben óhatatlanul lemaradnak a hátrányos helyzetű családok gyermekei. Ezen kívül a tanárok jelentős része nincs felkészülve arra, amivel hatásosan tudná kezelni a diákok közti különbségeket – állítják a szakértők.
Szerintük vannak azért jó gyakorlatok Magyarországon, amelyekkel sikeres a felzárkóztatás, de ezek inkább csak szigetszerű jó példák. „Elhivatott emberek a vállukon viszik ezeket az iskolákat” – fogalmaznak podcastünk vendégei, akik szerint először az ördögi kört kell megszakítani, amiben a nehezebb hátterű gyerek könnyen a „rossz tanuló” dobozba kerül.
A teljes adás az alábbi linken érhető el – a riporter Illés Attila.
Kattints IDE, és olvass tovább a magyarországi gyermekesélyekről!