Nem cserélik le, csak módosítják a nemzeti alaptantervet, de a Nemzeti Pedagógus Karnak több ponton is problémája van vele. A módosítás szerintük “nem tartalmazza a pedagógiai kultúraváltás célkitűzéseit, összességében nem mutatható ki érdemi tananyagcsökkentés, nem biztosítja az intézményi autonómia működési lehetőségeit és az átmenetek zavartalanságát. Redukálja a korábbi kerettantervek választási lehetőségét, és belső struktúrájában sem koherens. A szakképzés folyamatban lévő átalakításával együtt túl nagy terhet jelent a köznevelés szereplőire nézve. A tervezet 2020. szeptemberi bevezetése esetén a tavaszi időszakban nehéz helyzetbe kerülnek az iskolák és a pedagógusközösségek”.
A módosítás elfogadása helyett azt kérik, hogy folytatódjon a szakmai konzultáció. Szerintük “a magyar pedagógusközösség egységesen azt várja az új NAT-tól, hogy szemléletváltás következzen be a magyar pedagógiai kultúrában”,éppen ezért tartották jónak a 2018. augusztus 31-én megjelent tervezetet. “(…) konstruktív együttműködés alakult ki a NAT szerkesztőivel, melynek nyomán a kerettantervi egyeztetési folyamatban 2019 őszén is biztató eredmények születtek egy komplex, szervesen felépített alaptantervi és kerettantervi koncepcióhoz” – idézi a 444.hu a közleményt.
A módosítás megszünteti a média tantárgyat, bevezeti a technológia tantárgyat, az olvasmányok közé bekerült Agatha Christie, Csukás István és több Wass Albert.
A korábbi 35 helyett hetente legfeljebb 34 órában maximalizálja az gyerekek óraszámát.
Kapcsolódó cikkeink:
- Új tantárgy, új kötelező olvasmányok a Nemzeti alaptantervben
- PISA-eredmény: azt kaptuk, amit főztünk
- Elkeseredett levelet írt egy tanárnő, hogy jelezze, nagy a baj
Forrás: 444.hu