Ezt jelentette be a köznevelési kerekasztal ülése után Palkovics László oktatási államtitkár. A szakma nagyjából eldöntötte Balog Zoltán, Emberi Erőforrások minisztere szerint, hogy a kilencosztályos iskolára szükség van, de arról még vitatkoznak, hogy négyéves óvoda, ötéves alsó tagozat vagy 3+3+3 éves általános iskola lenne-e a jó megoldás.
Balog Zoltán szerint a kilencosztályos iskola “egyfajta preschoolt (előiskolát) jelent.” A miniszter szerint mindig az átmenet a legnehezebb: óvodából iskolába, általános iskolából a következő szint, ilyenkor sok képesség elvész, ezért jutottak erre a megoldásra. Csépe Valéria, miniszteri biztos elmondta: az alapkészségek fejlesztését végezné ez a plusz évfolyam, az óvoda és az iskola közötti szakadékot hidalná át.
Az Index kérdésére Palkovics László azt mondta: meg kell vizsgálni, hogyan érinti a plusz egy évfolyam a most 16 éves korig tartó tankötelezettséget.
A kilenc évfolyamos általános iskola bevezetése mellett teljesen újragondolják a Nemzeti alaptantervet. Ennek középpontjában a lexikális ismeretek mellett a használható tudás, a gyermekek érzelmi és értelmi fejlődése, a most tantárgyakra szétbontott ismeretek összekapcsolása áll – írja az Index. A NAT-ról szakmai vita indul, mert minden érintett véleményére kíváncsi a kormány. Az új tervekhez iskolabővítésekre és több pedagógusra lesz szükség. Átalakítják a pedagógusképzést és a pedagógus-továbbképzést is.
Radó Péter kutató, egyetemi oktató egy korábbi a hvg.hu-nak adott interjúban azt mondta, hogy „A kilencosztályos iskola ötlete csak alibifoci.” Az ellenzéki pártok közül az MSZP figyelemelterelésnek nevezte a kilencosztályos iskola bevezetését.
Kapcsolódó cikkeink: