Gyerek

Minden negyedik 15 éves egyszerű feladatokat sem tud megoldani több tárgyból

Az Európai Bizottság friss Oktatási és Képzési Figyelőjéből kiderül, hogy a 15 éves magyar gyerekek egyszerű feladatokat sem képes megoldani matematikából, olvasásból és természettudományból.
2019. Szeptember 30.
Minden negyedik 15 éves egyszerű feladatokat sem tud megoldani több tárgyból (fotó: iStock)

A Magyarországról szóló országjelentésben többek közt az is szerepel, hogy a koragyermekkori nevelésben és oktatásban részt vevő gyermekek számának növekedésével párhuzamosan az ezen a területen dolgozó pedagógusok képzettségi szintje is emelkedett – írja a 24.hu.

Az alábbi ábra jól mutatja, hogy milyen súlyos a probléma:

Az egyes értékek 2009-ben még így néztek ki:

Az ábrákból jól látható, hogy kilenc év alatt milyen mértékű a romlás Magyarországon.

A jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy hazánkban egyre nagyobb a tanárhiány, különösen a szegényebb régiókban és bizonyos tantárgyak esetében: idegen nyelvekben és természettudományos tárgyakban. Idősödik a pedagógusállomány: 2017-ben 41 százalék volt az 50 év feletti tanárok aránya, míg a 30 év alattiaké csak 6 százalék.

Bizonyos iskolákban egyre több a hátrányos helyzetű és roma diák. A jelentésben megjegyezték, hogy továbbra is magas a korai iskolaelhagyók aránya.

A jelentés kiemelte, hogy a felsőoktatásban való részvétel szigorúbb feltételei valószínűleg visszaszorítják a felsőfokú végzettséggel rendelkezők arányát. A 30-34 évesek körében 2018-ban a felsőfokú végzettségűek aránya 33,7 százalék volt, míg az uniós átlag 40,7 százalékos volt.

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: 24.hu