A Magyarországról szóló országjelentésben többek közt az is szerepel, hogy a koragyermekkori nevelésben és oktatásban részt vevő gyermekek számának növekedésével párhuzamosan az ezen a területen dolgozó pedagógusok képzettségi szintje is emelkedett – írja a 24.hu.
Az alábbi ábra jól mutatja, hogy milyen súlyos a probléma:
Az egyes értékek 2009-ben még így néztek ki:
Az ábrákból jól látható, hogy kilenc év alatt milyen mértékű a romlás Magyarországon.
A jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy hazánkban egyre nagyobb a tanárhiány, különösen a szegényebb régiókban és bizonyos tantárgyak esetében: idegen nyelvekben és természettudományos tárgyakban. Idősödik a pedagógusállomány: 2017-ben 41 százalék volt az 50 év feletti tanárok aránya, míg a 30 év alattiaké csak 6 százalék.
Bizonyos iskolákban egyre több a hátrányos helyzetű és roma diák. A jelentésben megjegyezték, hogy továbbra is magas a korai iskolaelhagyók aránya.
A jelentés kiemelte, hogy a felsőoktatásban való részvétel szigorúbb feltételei valószínűleg visszaszorítják a felsőfokú végzettséggel rendelkezők arányát. A 30-34 évesek körében 2018-ban a felsőfokú végzettségűek aránya 33,7 százalék volt, míg az uniós átlag 40,7 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink:
- Nem készítjük fel a gyerekeinket a jövőre
- Mi a baj a magyar oktatással?
- 4543 álláshely betöltetlen az oktatásban
Forrás: 24.hu