Egyre több a bizonyíték arra, hogy a kézírással más, bonyolultabb agyi folyamatokat serkentünk, amelyek elengedhetetlenek az új információk kódolásában és az emlékek formálásában, írja a Psychology Today című lapban közölt kutatás alapján az RTL.
Eredetileg a Frontiers in Psychology című szaklapban publikálták a tanulmányt, amiben egyetemi hallgatókat kértek arra, hogy vagy digitális tollal vagy pedig egy ujjal pötyögve írjanak le egyes szavakat – miközben az agyi aktivitásukat mérték.
Az agy kapcsolati mintázatai jóval bonyolultabbak és széleskörűbbek voltak azoknál, akik kézzel írtak, összehasonlítva azokkal, akik gépelve rögzítették az információkat – írja a portál. Ez arra utal, hogy írás közben pontosan vezérelt kézmozgások térbeli és időbeli mintákat hoznak létre az agyban, amelyek elősegítik a tanulást.
Felidéznek egy 2022-es vizsgálatot is, amit a Louisville Egyetem néhány doktori hallgatója 33 tanulmány adatait kombinálva végzett – ebben azt vizsgálták, hogy hogyan befolyásolják a diákok teljesítményét a teszteken a kézzel írt és gépelt jegyzetek. Az adatokból kiderült, hogy azok a diákok, akik kézzel írtak jegyzeteket, jelentősen magasabb pontszámokat értek el.