Egy az Advertising Standards Authority által megrendelt kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a 11 és 17 év közötti gyermekek 93 százalékának saját bevallása szerint van közösségi média fiókja, 24 százalékuk elismerte, hogy ehhez hamisan adta meg az életkorát. A tanulmány szerint a gyerekek egyre fiatalabb korban regisztrálnak a közösségi médiában. A profilok 67 százalékát a középiskola előtt hozzák létre.
„Mivel sok gyermek hamis életkorral regisztrál a közösségi médiában, létfontosságú, hogy a korhatárhoz kötött hirdetések marketingesei átgondolják a médiaválasztást, többrétegű adatokat használjanak a hirdetések fiataloktól való távoltartására, és figyelemmel kísérjék kampányaik sorsát. A kizárólag az életkorra vonatkozó adatok alapján történő célzás valószínűleg nem lesz elégséges” – fogalmazott Guy Parker, az ASA igazgatója a dailymail.co.uk-nak.
A gyerekek által látott 11 424 reklámból mindössze 435 volt korhatárhoz kötött. Az életkoruk téves megadásával a gyerekek csaknem kétharmaddal több korhatáros hirdetésnek voltak kitéve, mint azok, akik pontosan állították be profiljukat.
Forrás: dailymail.co.uk