Kamasz

Ez a reklámfilm kiverte a biztosítékot az olaszoknál

Valószínűleg a reklám kiötlői sem számítottak arra, hogy a kisfilm ekkora vihart kavar: sokak szerint a szupermarket túllőtt vele a célon.
2023. Szeptember 28.
Kislány az autóban ül

Az Esselunga nevű bolthálózat új reklámja csak röviddel ezelőtt került képernyőre Olaszországban, mégis rengetegen hangot adtak a felháborodásuknak a történetet látva.

Miről szól a reklámfilm?

A 2 perces kisfilm (amit a cikk alján meg is nézhetsz!) elején egy anyuka az Emma nevű kislányával vásárolgat, természetesen egy Esselunga üzletben. Emma hirtelen köddé válik és az anyuka keresni kezdi, szerencsére az őszibarackoknál gyorsan meg is találja.

A kislány szeretné, ha vennének egy darabot a gyümölcsből, ez be is kerül a kosarukba. Emma feltűnően szótlan, a kocsiban sem válaszol az anyuka kérdéseire, csak a gondolataiba mélyed.

Otthon aztán játszanak, tévét néznek, estére pedig összekészítik Emma hátizsákját, mert jön érte a tőlük külön élő apukája. A kislány a táskájába rejti a boltban vett barackot, majd miután beszáll a kocsiba, átnyújtja az apukájának, azt füllentve, hogy az anyuka küldi neki a gyümölcsöt.

A férfi azt feleli erre, hogy nagyon szereti a barackot, és este fel is hívja majd az anyukát, hogy megköszönje. Emma nagyon örül a hírnek, hiszen pont azt szerette volna elérni, hogy elvált szüleit újra közelebb hozza egymáshoz. 

Ezt sérelmezik az olaszok

Az Esselunga szerint a történet üzenete az, hogy minden bevásárlás több egy egyszerű élelmiszer-beszerzésnél, és minden kosárba tett árucikknek fontos szerepe lehet akár még a kapcsolatok alakulásában is. Ezért is került a film végére a „Nincs olyan bevásárlás, ami ne lenne fontos” szlogen.

Az olaszok azonban másképp értelmezik mindezt: szerintük a kislányt eszközként használják a szülők békítéséhez, ráadásul azt sem tartják szerencsésnek, hogy valótlanságot állít az apukájának a barackról. Mások azért dühösek az áruházláncra, mert megint az elvált szülők gyerekeit ábrázolják szomorúnak és gondterheltnek, akik vágyakozva nézik az apukával és anyukával együtt cseperedő társaikat, mintha őket soha nem érhetné semmilyen sérelem. 

Akik védelmükbe vették a nagy vihart kavart reklám készítőit, azt mondják, hogy sokakból azért váltott ki indulatokat a kisfilm, mert a mai valóságot mutatja, ráadásul egy kislány szemszögéből, nem pedig cukormázas képet fest a családokról, ahogy azt a legtöbb spotban megszokhattuk.

Nyitókép: YouTube pillanatfotó