Amint arról az Illinois Egyetem kutatói Ravi Mehta professzor vezetésével beszámoltak, noha a vörös szín mindig is arra volt hivatott, hogy az embereket visszatartsa attól, hogy valamit megtegyenek, azok számára, akik nonkonformista hajlamokkal rendelkeznek, sokszor éppen kedvet csinál ez a szín arra, hogy ismét valami kockázatos dolgot vigyenek végbe. Vagyis ezek a típusú emberek a vörös szín hatására éppen azt teszik meg, amitől az adott jelzés óvni akarná őket.
A Journal of Consumer Psychology című lapban közzétett kutatás készítői a fenti csoportba tartozó embereket úgy jellemezték, mint akik folyton a változatosságot, az újdonságot, az intenzív élményeket keresik, és ennek érdekében fizikai, társadalmi, törvényi vagy éppen anyagi kockázatot is képesek vállalni. Vagyis ezeknél az embereknél egyáltalán nem működik az, amit a vörös színnel jelzett figyelmeztetések el akarnak érni, sőt éppen ellenkezőleg, kedvet csinál nekik az adott tevékenységhez.
A szakemberek megjegyezték, hogy noha mindez a világ lakosságának csupán egy töredékét érinti, talán mégis érdemes lenne átgondolni, hogy az ő döntéshozatalaikra milyen hatással van a vörös szín, és ennek kapcsán valami más módját megtalálni annak, hogy esetükben is célba érjenek az üzenetek.
Forrás: Medipress