Szerencsére/sajnos. Ez egy történetmesélős játék, amit mindannyian tudtok együtt játszani. Valakinek el kell kezdenie a történetet egy mondattal, mint például: „Anya hozott egy csokitortát”. Majd a következő játékosnak úgy kell folytatnia, hogy a „Szerencsére” felütéssel kezdi a mondatát, például: „Szerencsére még marcipánfigurák is voltak a tortán”. Az ezt követő játékos pedig a „Sajnos” mondatkezdéssel folytatja a sztorit: „Sajnos kiderült, hogy nem marcipánból, hanem viaszból vannak”. A játék így folytatódik tovább, mindig váltakozik a „Szerencsére” – „Sajnos” mondatkezdés.
Ábécés játék. A klasszikus szólánc helyett a kisiskolásokkal kipróbálhatod ezt az ábécés játékot is, ami egy kicsit hajaz az ország-városra. A játékban a következő kifejezést egészítsétek ki: „A nevem…………, és a foglalkozásom ………… . …………-ban/-ben élek, és most megyek a boltba, …………-t venni.”. Így ez a szöveg A betűvel például: „A nevem Armand, és a foglalkozásom autószerelő. Agárdon élek, és most megyek a boltba almát venni.”. A játék során mindig válasszon egy betűt az, aki befejezte a kifejezést a következőnek, vagy haladjatok sorban az ábécé betűin. Az alap formulát nyugodtan kiegészíthetitek vagy cserélhetitek.
Inkább… Ebben a játékban elgondolkodtató kérdéseket kell feltennetek egymásnak, két állítással, amikből választani kell. Ilyen például: „Ha szupererőd lenne, inkább az állatok nyelvén szeretnél beszélni, vagy tudni repülni?”, vagy „Inkább lennél detektív vagy régész?” – és hasonlók.
A „csomagolós” memóriajáték. Ebben a játékban az első játékos elindítja a sort azzal, hogy: „Útra kelek és teszek a hátizsákomba egy túracipőt.”. A második játékos ezt folytatja úgy, hogy: „Útra kelek és teszek a hátizsákomba egy túracipőt és egy zseblámpát.” – és a játék halad így tovább, mindig ismételve az előzőket és új taggal bővítve a listát. Nagyobbakkal nehezíthető a játék úgy, hogy ábécé szerint kell haladni az új elemekkel.
Ki lehetek én? – 20 kérdés. Egy barkochba típusú játék, aminél a feladvány egy kicsit kötött, és mindig egy személyt kell kitalálnotok vagy egy fiktív karaktert. Ehhez összesen 20 kérdést lehet feltenni személyenként annak, aki kigondolta a feladványt – érdemes mondani az elején, hogy hányadik kérdésetek hangzik el, hogy követni tudjátok.
(Forrás: tinybeans.com)