Család

Figyelmeztet a rendőrség: azonnal bontsd a vonalat, ha ilyen hívást kapsz

Egy győri hölgyet sikerült csőbe húznia a csalóknak, így rengeteg pénzt emeltek le a számlájáról, játszi könnyedséggel, egy szempillantás alatt.
2025. Szeptember 04.

Telefonhívást követően loptak egy győri asszony számlájáról mintegy 154 ezer forintot a magukat banki alkalmazottnak hazudó csalók – írja friss tájékoztatásában a police.hu.

Azonnal bontsd a vonalat, ha ilyen hívást kapsz

Mint írják, augusztus 28-án telefonhívást kapott egy győri hölgy, ám miután felvette, senki nem szólt bele a telefonba. Akkor nem is fogott gyanút a későbbi sértett, ám rövid idő elteltével ismét keresték, a vonal végén lévő férfi azt állította, hogy az egyik hazai bank alkalmazottja.

Arról érdeklődött, hogy volt-e a közelmúltban olyan hívása, amikor a vonal végén nem szólalt meg senki, mert ha igen, az azt jelentheti, hogy illetéktelenek hozzáfértek a bankszámlájához.

Későn kezdett gyanakodni a sértett

Az asszony beszámolt arról, ami korábban vele történt, mire a „banki ügyintéző” felajánlotta neki, hogy a számláján lévő pénzét biztonságba helyezi, nehogy ellopják tőle. Ezután a megtévesztett ügyfelet átkapcsolta egy „kolléganőjének”, aki elkérte és meg is kapta a banki adatokat.

A női ügyintéző ezután visszakapcsolta a korábbi férfit, akivel beszélgettek pár mondatot, ami végül gyanús lett az áldozatnak. Közölte a vonal végén lévőkkel, hogy bemegy a rendőrségre, mire – mily meglepő… –  a csalók azonnal bontották a vonalat.

Ezt követően az asszony a bankja központi telefonszámát tárcsázta, ahol arról tájékoztatták, hogy a számlájáról eltűnt 154 ezer forint.

A Győri Rendőrkapitányság az ügyben – a Mátrix Projekt keretében – információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás bűntette miatt eljárást indított.

A rendőrség nem győzi elégszer hangsúlyozni, hogy az áldozattá válás elkerülése érdekében banki ügyintézőtől érkezett telefonhívásokkal szemben legyünk mindig szkeptikusak! Ilyen hívás esetén az első teendőnk az legyen, hogy személyesen, vagy telefonon felvegyük a kapcsolatot a pénzintézetünkkel, hogy kiderítsük, valóban történt-e a számlán pénzmozgás!

Soha nem szabad telefonon kiadni sem az internetbankos azonosítónkat, sem a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat, ugyanis a csalók a bankkártya-azonosító, az érvényességi idő és a háromjegyű CVC-kód segítségével azonnal hozzáférhetnek a pénzükhöz.

Fotó: Getty Images – Liubomyr Vorona