A Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft. Milumil tápszerre vonatkozó 2014. november 1-től 2016. március 31-ig között futó reklámja azt a látszatot keltette a fogyasztókban, hogy a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületének ajánlása független, szakmai álláspontot képvisel. Ezt azonban nem találta igazoltnak a GVH, sőt a tápszergyártó cég és az egyesület közötti megállapodás marketing célokat szolgált, olyannyira, hogy az egyesület anyagi juttatásban részesült az ajánlásért – adta hírül a GVH közleményét a kreativ.hu.
A Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületét 500 ezer, a Milumil tápszert gyártó Numilt pedig 54 millió forintra bírságolta a GVH.
A GVH álláspontja szerint a fogyasztóknak az “ajánlás? kifejezés azt jelenti, hogy más hasonló termékekhez képest az ajánlott termék jobb, megbízhatóbb, hatékonyabb, szakemberek által tesztelt termékről van szó. Ha pusztán kommunikációs együttműködésről vagy szponzorációról van szó.
Kapcsolódó cikkeink tápszer témában:
Forrás: kreativ.hu