A lakosság majdnem felének, 48 százalékának komoly kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése a Pick megbízásából március elején készült reprezentatív kutatás szerint – írja az MTI.
Az élelmiszeri vállalat közleménye szerint a válaszadók 68 százaléka számolt be arról, hogy a gondos előkészületek dacára korábban:
- túl zsíros (30 százalék),
- a nem megfelelő ízű és fűszerezésű (28 százalék),
- száraz és rágós (23 százalék),
- vagy éppen túl sós (19 százalék) sonka került az asztalra,
- netán a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10 százalék).
A rizikó csökkentése érdekében a döntés meghozatalakor fontos szempont a válaszadók:
- 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon,
- 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi,
- 29 százalék kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, amelyek hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek.
- A kutatás adatai alapján a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár.
A többség tehát ragaszkodik a jól bevált, megbízható márkához, kevesebben vannak (16 százalék), akik a rizikó ellenére szeretnek kísérletezgetni a különféle húsvéti sonkák között.
Forrás: MTI