Család

Húsvéti sonka: tartunk tőle, hogy nem megfelelőt választunk

Egy friss kutatás szerint a lakosság közel felének kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése.
2024. Március 14.
(Kép forrása: Getty Images)

A lakosság majdnem felének, 48 százalékának komoly kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése a Pick megbízásából március elején készült reprezentatív kutatás szerint – írja az MTI.

Az élelmiszeri vállalat közleménye szerint a válaszadók 68 százaléka számolt be arról, hogy a gondos előkészületek dacára korábban:

  • túl zsíros (30 százalék),
  • a nem megfelelő ízű és fűszerezésű (28 százalék),
  • száraz és rágós (23 százalék),
  • vagy éppen túl sós (19 százalék) sonka került az asztalra,
  • netán a sok munka dacára a sonka nyers maradt (10 százalék).

A rizikó csökkentése érdekében a döntés meghozatalakor fontos szempont a válaszadók:

  • 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon,
  • 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi,
  • 29 százalék kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, amelyek hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek.
  • A kutatás adatai alapján a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár.

A többség tehát ragaszkodik a jól bevált, megbízható márkához, kevesebben vannak (16 százalék), akik a rizikó ellenére szeretnek kísérletezgetni a különféle húsvéti sonkák között.

Forrás: MTI