Kamasz

Tizenöt százalékkal drágultak idén a húsvéti csokoládéfigurák

A gyártók szerint az ár-érték arány az idén minden eddiginél jobban befolyásolja majd a keresletet.
2024. Március 11.
kislány csokinyúllal
Kép: Getty Images

Változatlanul a csokinyúl és a csokitojás a húsvéti édességpiac slágertermékei, a forgalom pedig várhatóan a korábbi évek szintjén alakul – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Édességgyártók Szövetsége az MTI-vel.

A kamara és a szövetség közös piaci körképe szerint 2024-ben is rendkívül széles kínálatból válogathatnak a húsvéti édességet kereső vásárlók. A növekvő árak miatt ugyan általánosan kevesebb édességet vásárolnak a magyarok, de remélhetőleg ez a tendencia a húsvéti vásárlásokat nem érinti, így a múlt években megszokott forgalom várható.
A gyártók várakozásai szerint az ár-érték arány az idén minden eddiginél jobban befolyásolja majd a keresletet. Remélhetőleg a vásárlók továbbra is a minőségre szavaznak, így a kakaómasszából készült termékek helyett a valódi csokoládét választják a legtöbben – olvasható a kamara és a szövetség közös közleményében.

A boltokban március elején megjelentek a húsvéti csokik, átlagosan tizenöt százalékkal drágultak idén.

“A csokoládéfiguráknál 10-15 százalékos árdrágulás mindenképpen megfigyelhető tavalyhoz képes. A magas minőségű csokoládéfigurák azok, amelyek egyértelműen az eladási statisztikákat vezetik, tehát a tejbevonó masszából készültek mostanra már eladhatatlanná váltak. A vásárlók jelentős része megnézi azt, hogy milyen minőségű az az adott termék, és mekkora a kakaótartalma, és ez alapján hozza meg a döntését” – nyilatkozta a Tényeknek Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.