Gyerek

Adj szorongásoldó tízórait a gyereknek!

A megfelelő étkezés, legalább annyira fontos a gyereknek, mint az időben történő lefekvés. Mit érdemes adni a gyereknek tízóraira, hogy könnyebben menjen a koncentrálás, és nyugodtabban teljen a nap?
2017. Augusztus 25.

Az iskolakezdésre való ráhangolódásnak az is része, hogy a nyáron összecsúszó étkezéseket szeptemberre szépen szétválasztjuk: reggelizzen, tízóraizzon, ebédeljen, uzsonnázzon, vacsorázzon a gyerek – hívta fel a szülők figyelmét Antal Emese dietetikus az Inforádiónak adott nyilatkozatában. A visszaállítás legyen fokozatos.

Milyen a jó tízórai?

A magnéziumban gazdag ételek segíthetik csökkenteni a szorongást a gyerekekben – érdemes odarakni ezek közül valamit a tízórais dobozba: kesudió, tökmag, napraforgómag, dió, mandula, teljes kiőrlésű gabonából készült étel, banán, avokádó (készíthetünk belőle krémet), tonhal. Fontos tudni, hogy a B6-vitamin segíti a magnézium felszívódását. (Tejtermékekben, húsban, zöldségfélékben, tojássárgájában is megtalálható.)

Mindenképp olyan tízórait csomagoljunk a gyereknek, amit szeret. Az erőltetésnek semmi értelme.

Antal Emese szerint a tízórai készítésnél ezekkel az összetevőkkel érdemes operálni:

  • gabonaféle (kenyér, zsemle, házi zabkorpás muffin vagy keksz formájában)
  • zöldség (pl. salátalevél)
  • natúr joghurt/túrókrém kenyéren
  • sajt
  • gyümölcs (akár gyümölcssalátaként)
  • Kapcsolódó anyagok:

  • Okosan készítsd oda a tízórait
  • Előzd meg a vércukor ingadozását
  • Még mindig kevés tejterméket fogyasztanak a gyerekek