
(Kép forrása: Getty Images)
A jövő évtől középiskolás diákok már május elején megkapták az értesítést arról, melyik középfokú intézményekbe nyertek felvételt. Ennek kapcsán még egy teendő hátravan: a beiratkozás. Erre az idei tanév vége után kerül majd sor.
Ahogy arról a középiskolai felvételi legfontosabb időpontjai között is írtunk, a beiratkozási időszak a középfokú iskolákba az idén június 25-e és 26-a között lesz majd, szerdán és csütörtökön.
Ezzel tudjátok egyszerűsíteni a középiskolai beiratkozást
A beiratkozás folyamatát le tudjátok egyszerűsíteni, ha a KRÉTA e-Ügyintézés felületén online bekülditek a szükséges adatokat. Ez nem kötelező, de érdemes megtennetek, mert jelentősen meg tudja gyorsítani a személyes ügyintézést. De fontos, hogy kiváltani ezt nem tudja, ha online felviszitek az adatokat, akkor is meg kell jelenni személyesen a választott középfokú iskolában.
Az online beiratkozásra a jövő héttől lesz lehetőségetek, egy héttel a személyes beiratkozás előtt kezdődik ennek az időszaka: június 18-a és 26-a között tölthetitek fel a szükséges adatokat. Ezt a KRÉTA e-Ügyintézés felületén a Beiratkozás menüpont Beiratkozás középfokú intézménybe – BKI pontjára kattintva tudjátok majd megtenni a fenti időszakban.
Mit kell magatokkal vinni a középiskolai beiratkozásra?
Ahogy azt korábbi cikkében az Eduline írja, a személyes beiratkozásra vinnetek kell a KRÉTA eÜgyintézés felületén létrehozott dokumentumokat, kinyomtatva és aláírva. Emellett a következő okmányok is legyenek nálatok: a saját és a kísérő szülő személyi igazolványa, a lakcímkártya, a TAJ-kártya és az általános iskolai bizonyítvány.
A portál szerint néhány iskola kéri a sikeres felvételről szóló értesítést is, SNI vagy BTMN esetén az erről szóló szakértői véleményt, továbbá a korábban igényelt NEK adatlapot is vihetitek magatokkal, ami az iskolaváltás miatt szükséges új diákigazolvány kiállításának elindításához kell majd.
A beiratkozás további részleteiről az érintett középfokú iskolától tudtok tájékoztatást kérni.