Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonna és közel 11 millió darab tétel.
A csokoládémikulások mind értékben, mind mennyiségben a szezonális édességek mintegy kétharmadát hozzák (értékben 64%, mennyiségben 66%). Jóllehet, a Télapó-figurákból darabszám tekintetében 6 százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, így is abszolút letaszíthatatlan a trónról, 100-ból 77 értékesített szezonális édesség ilyen.
A karácsonyi édességek közül a második legnagyobb részarány értékben az egyéb csokoládéfigura (mint pl. karácsonyfa, maci, csizma, hóember, angyalka; stb.) szegmensre jut, 10-ről 12 százalékra nőtt piaci részesedésük a vizsgált időszakban.
A hagyományos ajándékcsomagok piaci részesedése a bronzhelyezésre elegendő: értékben az ünnepi édességszezon egytizede (10%) az övék. A 2015-ös, érték szempontjából 9 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal nagyobb.
Továbbra is népszerűek az adventi naptárak: 2016-ban 280 millió forintos kiskereskedelemben realizált összbevétel közel félmillió eladott adventi naptárat takar.
“A legnépszerűbb fajta továbbra is a tejcsokoládéból készült szezonális édesség: míg 2015 karácsonyi időszakában az eladott darabok 79 százaléka volt tejcsokoládé, addig 2016-ban már 85 százalék.” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. “Tiszta étcsokoládéra a magyarok 5 százaléka voksol.”
Boltválasztás tekintetében a magyar fogyasztók közel fele (49%) a nagy, 2500 nm-t meghaladó üzletekből szerzi be a kívánt szezonális édességet. A szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401-2500 nm-s üzletek a szezonális eladások 33%-át teszik ki, míg a 200 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletek piaci részesedése 1 százalékponttal 12 százalékra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink édesség témában:
Mennyit ehet naponta a mikuláscsomagból?
Ha így eszed, tényleg egészséges a csoki
Forrás: Nielsen