Az első osztályban kialakított erős kapcsolatok a tanárokkal hosszú távú előnyöket hordozhatnak magukban.
„Ezek a korai kapcsolatok nemcsak a tanulmányi teljesítményt befolyásolják jelentősen, hanem a szociális és érzelmi fejlődést is segítik. Csupa olyan dolgot, amely elengedhetetlen az iskolai sikerekhez” – mondta UPI-nak Arya Ansari, az Ohiói Állami Egyetem oktatás- és humánökológia tanszékének docense.
Ansari és csapata egy 2010-ben indult, az óvodás gyermekekről szóló folyamatos vizsgálat adatait elemezte.
A tanulmány szerint a tanároknak az első években kulcsfontosságú, hogy erős kapcsolatokat alakítsanak ki a diákokkal. „Közeli és konfliktusmentes kapcsolatokra kell törekedni” – hangsúlyozta Ansari, felkérve az iskolavezetőket és a szülőket, hogy segítsék a tanárokat ezen kapcsolatok kialakításában.
A kutatás azt találta, hogy már az óvodában kialakított kapcsolatok is számítanak egészen a harmadik osztály végéig, és jelentős előnyt nyújthatnak a gyermek fejlődése és tanulása szempontjából.
„A legmeglepőbb felfedezés az, hogy milyen következetesen számítanak a tanár-diák kapcsolatok a legkülönfélébb eredmények szempontjából, mind rövid-, mind hosszú távon, és a különböző diákpopulációkban” – mondta Ansari.
Bár minden gyermek profitált a tanáraikkal kialakított szoros kapcsolatokból, a kutatók szerint a lányok társadalmilag rosszabb helyzetbe kerültek, ha konfliktusos vagy kevésbé közeli kapcsolatokat éltek meg tanáraikkal.
Ansari arra ösztönözte a tanárokat, hogy bátorítsák a diákokat a nyílt kommunikációra, és figyelmesen hallgassák meg őket. Az erős kapcsolatok kialakításához a tanároknak érdemes elismerniük a gyerekek érzelmeit, ösztönözniük az együttműködést, és támogatniuk a diákok egyéni érdeklődési területeit – tette hozzá.