Január 16-ától megszűnik az egyfaktoros ügyfélkapus bejelentkezés, és jön az Ügyfélkapu+. Kétféle módszerrel léphetünk majd be az azonosítást kérő ügyintézési felületekre:
- Digitális Állampolgár mobilalkalmazással,
- vagy Ügyfélkapu+ szolgáltatással.
Az Ügyfélkapu+ esetében az e-mailes jóváhagyást is bevezetik második faktorként, a szolgáltatások fejlesztője, az IdomSoft Zrt. közölte, hogy 2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás, írja a Startlap.
A cég ismételten felhívta a figyelmet arra, hogy az Ügyfélkapu+-regisztrációhoz nem szükséges felkeresni a kormányablakot, a felhasználók az ugyfelkapu.gov.hu felületen tudják bekapcsolni a szolgáltatást.
A kormányablakok ügyféladatai alapján sokan az utolsó pillanatokra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programba. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte.
A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban a várakozási idő időnként megnövekedhet. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is tájékozódhatnak, sőt akár távoli sorszámhúzásra is lehetőség van – tájékoztatta az MTI-t a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.