Egyre több a szteroidokat reklámozó hirdetés a TikTokon, nagy részüket kifejezetten tinédzsereknek szánják – állítja egy friss jelentés, amit a Telex szúrt ki. A kutatás kimutatta, hogy ezekben a videókban veszélyes, sokszor illegális szereket reklámoznak, valamint elérhetetlen testképideálokat állítanak fiúk és fiatal férfiak elé.
A jelentésből kiderül, hogy az Egyesült Államokban a szteroidszerű szerekre utaló hashtagekkel ellátott videók 580 milliós nézettséget értek el a 18 és 24 éves felhasználók között. A 18 éven aluliakról nincsenek adatok.
A TikTok közösségi alapelvei egyébként tiltják a szteroidszerű szerek reklámozását és árusítását, a kutatás azt mutatta ki, hogy az ilyen szerekkel üzletelők, és ezeket népszerűsítő felhasználói fiókok összesen 1,8 milliós követőbázissal rendelkeznek.
Az influenszerek olyan videókat osztanak meg, amelyekben a saját, kidolgozott testüket mutogatják, esetleg edzéseket videóznak, és azt reklámozzák, hogy a szteroidok miatt ilyen az izomzatuk. Közben agresszív marketinget is alkalmaznak.