A szakemberek arra voltak kíváncsiak, kihat-e az esetleges koraszülés a gyerekek későbbi iskolai teljesítményére.
A kutatók azt találták, hogy a 23-24. hétre született gyermekek a 39-40. héten születettekhez képest alacsonyabb pontszámot értek el ugyan a hagyományos teszteken, ám a mentális funkcióik teljesen rendben voltak, és kétharmaduk időben mehetett óvodába, két százalékuk pedig az iskolában is a kiemelkedő diákok közé került.
A JAMA Pediatrics című lapban közzétett tanulmány készítői a jövőben arra szeretnének koncentrálni, miként tudnának a szülők és a gyermekgondozók minél többet tenni annak érdekében, hogy még azt a kicsi hátrányt is ledolgozhassák a koraszülöttek, ami most még jellemző a többségükre az időre született gyermekekhez képest.
Kapcsolódó cikkeink:
– Az érintés serkentő hatású a koraszülöttek agyi fejlődésére
Forrás: Medipress