A ProArt-Szövetség a Szerzői Jogokért zeneipari jelentéséből kiderült, hogy a gyerekeknél hódít Azahriah, kedvenc zenészeik listáján pedig túlsúlyban vannak a magyar előadók – írja a felmérést kommunikáló cég csütörtöki közlése alapján az MTI.
Az Ipsos közreműködésével készült KidComm felmérés szerint a 8-14 éves gyerekek közül tízből kilenc rendszeresen hallgat zenét, elsősorban szórakozásból, kikapcsolódásként vagy a háttérben.
A megkérdezettek 79 százaléka mobiltelefont használ zenehallgatásra – az ő 92 százalékuk otthon, 35 százalékuk autóban, 22 százalékuk közlekedési eszközön tölti ezzel az idejét.
A gyerekek első telefonjukat átlagosan 8,8 éves korukban kapják meg, elsősorban a szülőkkel való kapcsolattartás céljával.
A kutatás szerint a fiatal generáció 84 százaléka a YouTube-ot részesíti előnyben, 26 százalék a Spotify-t. Minden második válaszadó naponta fogyaszt valamilyen tartalmat YouTube-on, további 40 százalékuk legalább hetente egyszer. A gyerekek kétötöde gyakran néz videóklipeket zenehallgatás közben, minden második alkalmanként, 8 százalékuk viszont soha.
A 8-14 évesek főként popzenét hallgatnak, a zenei ízlésük formálásában pedig a barátok és osztálytársaik tippjeire hagyatkoznak. A gyerekek több mint fele a magyar és külföldi előadók zenéit vegyesen hallgatja. A magyar zene hallgatásának elsődleges motivációja, hogy jobban értik a dalok szövegét, é tízből négy gyerek úgy véli, hogy a magyar zenék szövege közelebb áll hozzájuk.
A felmérés vizsgálta a 8-14 évesek körében legnépszerűbb top 50 és top 10 zenei előadót is, mindkét toplista 60 százaléka magyar. A top 10 listát Azahriah vezeti, őt követi mások mellett Shakira, Majka, Manuel és a Halott Pénz.
A zenei tevékenységek kevésbé elterjedtek: tíz gyerek közül három játszik hangszeren, egyötödük tanul hangszeren játszani. A megkérdezettek negyede egyszer volt koncerten az elmúlt évben, míg egyötödük többször is.
A KidComm felmérés részletei itt olvashatók.
Forrás: MTI