Alfavilág
Ezt teszik a gyerekek agyával a képernyők – eltérőek a hatások bölcsődés és óvodás korban
Az elmúlt években jelentősen megnőtt a gyerekek képernyőhasználati ideje. A másfél éves gyermekeknek már 43 százaléka használ napi szinten digitális eszközt, és ahogy idősödnek, ez a tendencia csak erősödik.
Minecraft és társaik: rombolják vagy fejlesztik a kreativitást?
A mesélés évezredekre visszanyúló hagyomány, amely már az írásbeliség előtt is fontos szerepet játszott a tudás átörökítésében. De mi történik vele (és azzal, aki nézi, hallgatja), ha a mese átkerül a digitális világba?
Gyerekbarát applikációk: így válassz alkalmazást!
A szülők gyakran olyan alkalmazásokat keresnek, amelyek nemcsak lekötik a gyermekek figyelmét, hanem hozzájárulnak a fejlődésükhöz is – fejlesztve például a számolási és írás-olvasási készségeiket, az angoltudásukat, kreativitásukat vagy érzelmi intelligenciájukat. De honnan lehet tudni, hogy egy alkalmazás valóban fejlesztő hatású?