Hatvan év telt el azóta, hogy megjelentek az első Barbie-k a boltokban. Azóta a híres szőkeség sokkal többé vált egy játékbabánál, szimbólum lett, viszonyítási pont, hol közönségkedvenc, hol elátkozott minta, amely csak ront a kislányok önképén.
A gyártó Mattel igyekezett is jóvátenni minden negatívumot, így az évek során sokféle rendhagyó kiadás született a kerekes székes babától a teltkarcsúig.
Ezúttal is bátrat húzott a cég: vak Barbie-val állt elő, képviselői szerint azért, hogy szélesítse a kínálatot, így mindenki megtalálhassa a hozzá legjobban passzoló babát. „Barbie nem csak egy egyszerű baba. Segíthet az önkifejezésben, és összehozhatja a legkülönfélébb embereket – nyilatkozta a The Guardiannek Krista Berger Mattel-elnök.
A Mattel az Amerikai Vakokért Alapítvánnyal működött együtt az új darab érdekében. Barbie egy fehér-piros botot tart, és jól tapintható ruhát kapott azért, hogy a látássérültek könnyebben játsszanak vele. A dobozon pedig Braille-írással is szerepel a márkanév.