„Az elhízás magas előfordulását tekintve a mai tinédzserek körében, rendkívül nagy gondot jelent az, hogy a zenész hírességek italreklámjainak nagy része, 71 százaléka, cukrozott szénsavas üdítőitalokat népszerűsít” – nyilatkozta a Pediatrics című szaklap június 6-i számában megjelent tanulmány vezető szerzője, Marie Bragg. „A legtöbb élelmiszerreklám (81 százalék) olyan egészségtelen termékekre vonatkozott, mint a gyorséttermi ételek, a cukrok és az alacsony tápértékű rágcsálnivalók.”
A kutatók két adatbázis segítségével összeállítottak egy listát az összes híresség étel- és italreklámjairól, amelyek az összes médiumban megjelentek 2000. és 2014. között. Az eredmények azt mutatták, hogy 163 pop sztár összesen 590 terméket reklámozott a 14 éves időszakban. Ezek közül 107 reklám népszerűsített ételt és alkoholmentes italt.
A kutatók kimutatták, hogy a reklámozott ételek négyötöde egészségtelen (vagy „tápanyagszegény”) kategóriába tartozott, és a reklámozott italok háromnegyedét hozzáadott cukorral ízesítették. A leggyakrabban reklámozott italok a kalóriadús szénsavas üdítőitalok voltak.
A szakértők hozzátették, hogy a szülők 12-13 éves korig példát mutathatnak az egészséges táplálkozásban gyermekeiknek, ami azt jelenti, hogy az egészséges étkezéssel kapcsolatos szokásokat már fiatal korban el kell ültetni a gyerekekben.
Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: Medipress