Gyerek

A popsztárok gyakran tukmálnak egészségtelen ételeket a gyerekekre

Katy Perry, Justin Timberlake, Maroon 5: csak néhány azok az amerikai pop csillagok közül, akik több millió dollárt kerestek azzal, hogy arcukat adták cukorban gazdag, alacsony tápértékű élelmiszerek reklámkampányaihoz.
2016. Június 09.

„Az elhízás magas előfordulását tekintve a mai tinédzserek körében, rendkívül nagy gondot jelent az, hogy a zenész hírességek italreklámjainak nagy része, 71 százaléka, cukrozott szénsavas üdítőitalokat népszerűsít” – nyilatkozta a Pediatrics című szaklap június 6-i számában megjelent tanulmány vezető szerzője, Marie Bragg. „A legtöbb élelmiszerreklám (81 százalék) olyan egészségtelen termékekre vonatkozott, mint a gyorséttermi ételek, a cukrok és az alacsony tápértékű rágcsálnivalók.”

A kutatók két adatbázis segítségével összeállítottak egy listát az összes híresség étel- és italreklámjairól, amelyek az összes médiumban megjelentek 2000. és 2014. között. Az eredmények azt mutatták, hogy 163 pop sztár összesen 590 terméket reklámozott a 14 éves időszakban. Ezek közül 107 reklám népszerűsített ételt és alkoholmentes italt.

A kutatók kimutatták, hogy a reklámozott ételek négyötöde egészségtelen (vagy „tápanyagszegény”) kategóriába tartozott, és a reklámozott italok háromnegyedét hozzáadott cukorral ízesítették. A leggyakrabban reklámozott italok a kalóriadús szénsavas üdítőitalok voltak.

A szakértők hozzátették, hogy a szülők 12-13 éves korig példát mutathatnak az egészséges táplálkozásban gyermekeiknek, ami azt jelenti, hogy az egészséges étkezéssel kapcsolatos szokásokat már fiatal korban el kell ültetni a gyerekekben.

Kapcsolódó cikkeink:

  • A reklámok szerepe a gyerekek elhízásában
  • A reklám meggyőzi az ovisokat is!
  • Gyerekkori elhízás ellen közös étkezés, sok alvás és kevés tévé
  • Forrás: Medipress