Az angliai Loughborough-i Egyetem kutatói az alvás és a matematikai memória kapcsolatát vizsgálták. Összesen 77 felnőttet vizsgáltak, akik 18 és 40 év közöttiek. Kétféle tanulási módot próbáltak ki: tanultak este, elalvás előtt és napközben is. Később kikérdezték őket a tananyagból, az eredményeik pedig egyértelműen azt mutatják, hogy azt, amit elalvás előtt gyakoroltak, könnyebben felidézték – írja a Phys.org nyomán a Qubit.
Azt jól tudjuk, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás segíti a tanulást. A kutatók szerint az elalvás előtti szorzótábla gyakorlás azért hatásos, mert ilyenkor az információ feldolgozása szinte zavartalanul zajlik az agyban, nem kell más ingerekkel megküzdenie.
A kutatók ugyanakkor rámutattak kutatásuk korlátaira is, például arra, hogy nem áll rendelkezésükre más olyan eredmény, amiben a tanuláshoz hasonló komplex feldolgozási folyamatot vizsgáltak alvás közben.
Az eredményektől függetlenül a kutatók nem javasolják, hogy mostantól esti mese helyett a gyerekek a matekozzanak.