A kétanyás illetve kétapás történetek elsősorban azoknak a gyerekeknek hiánypótló, akik maguk is ilyen családokban élnek, hiszen fontos, hogy a gyerekek a mesék világában is találkozzanak azzal a családmodellel, amelyben élnek.
“A KSH legutóbbi, öt évvel ezelőtti adatai alapján Magyarországon közel ezer szivárványcsalád él, de minden valószínűség szerint mostanra ennél több azonos nemű pár nevel gyereket. A húszas, harmincas korosztályból pedig egyre többen tervezik családalapítást” – mondta el Pál Márton, a Szivárványcsaládokért Alapítvány képviselője. – “Szerintünk minden kisgyerek, így a szivárványcsaládokban élő gyerekek is megérdemlik azt, hogy egy mesében önmagukra és a szüleikre ismerhessenek.”
A meséket Lawrence Schimel amerikai író írta, akinek több mint 120 könyve jelent már meg. Legtöbb nyelven a Micsoda család!, amely már 16 különböző kiadásban jelent meg, és további nyolc várható. A mesék sikerének egyik kulcsa, hogy új megközelítésben: egyszerű, hétköznapi jeleneteken keresztül mutatja be a szivárványcsaládok életét. A történetek így minden gyereknek izgalmasak, nemcsak a szivárványcsaládban élőknek. A meséket Szabó T. Anna, József Attila díjas költő fordította, a kötet szerkesztője pedig Nagy M. Boldizsár.
A könyv megjelenését hatnapos kampány előzte meg az Alapítvány Facebook oldalán, amelyben kortárs magyar írók, költők, meseírók és műfordítók vallottak arról, hogy számukra mit jelent a család, miért sokfélék a családok, és mit jelentenek a gyerekeknek. A hétfőtől szombatig tartó akcióban többek között Parti-Nagy Lajos, Dragomán György, Szabó T. Anna, Fiala Borcsa, Péterfy Gergely, Péterfy-Novák Éva, Grecsó Krisztián, Dániel András és Nádasdy Ádám is megszólalt a Szivárványcsaládokért Alapítvány felkérésére.
A “család az család” kampány 2020. novemberében indult. Igazi civil kezdeményezés, néhány kisgyerekes család közös ötleteléséből született. A kampány célja, hogy minden kisgyermeket nevelő magyar családnak azonos jogok, lehetőségek és támogatás járjon. A kezdeményezők szerint egy kisgyermek számára az a legfontosabb, hogy szeretetteljes környezetben nőjön fel, a család fogalma pedig sokkal színesebb, mint amit a jelenlegi törvények elismernek.
A “család az család” kampányt több mint 150 cég, márka és nagykövetség támogatja. Vannak köztük nemzetközi és hazai nagy cégek, például az Ikea, az RTL Magyarország, a Sziget, a Levi’s, az HBO, a Netpincér vagy a Cinema City, de a kezdeményezés céljait hazai kis- és közepes vállalkozások is támogatják. A kampány mellett tíz nagykövetség, a többi között az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Németország és Spanyolország budapesti képviselete is kiállt.
A könyv megvásárolható a könyvesboltokban, illetve megrendelhető a acsaladazcsalad.hu honlapon.
Forrás: Szivárványcsaládokért Alapítvány