Terhesség

Hátfájás a terhesség alatt: ez segíthet

A hátfájás az egyik leggyakoribb panasz, mellyel a várandós kismamák találkoznak. Következzen néhány tipp, melyekkel enyhíteni lehet a kellemetlenségeket!
2019. Április 21.

Ügyelj a tartásodra!

Ahogy a magzat növekszik, úgy változik meg a terhes kismama testének “középpontja”, vagyis máshogy őrizzük meg az egyensúlyunkat, mint korábban. Hogy az eséseket (nemes egyszerűséggel, az előredőlést) megelőzzük, hajlamosak lehetünk enyhén hátradőlni, ami nagyon megterhelheti a hát alsó részének izmait. Húzzuk ki magunkat, a vállunkat eresszük le, és a térdeink is legyenek lazák. Álláskor legyünk kis terpeszben, és ha hosszabb ideig kell állnunk (pl. főzés közben), az egyik lábunkat tegyük egy sámlira, dobogóra.

Viselj megfelelő cipőt!

Nagyanyáink fűzős “kismamacipője” lehet, hogy nem volt a legesztétikusabb, de a praktikusságához nem fért kétség. Viseljünk alacsony sarkú (de nem teljesen lapos) cipőt, mely megtámasztja a lábat! A tűsarkút lehetőleg kerüljük, mert könnyen elveszíthetjük benne az egyensúlyunkat!

Emelj vigyázva!

Ha fel kell emelnünk valamit, guggoljunk le, és úgy emeljük meg a tárgyat, így ugyanis a láb, nem pedig a hát izmait használjuk.

Aludj az oldaladon!

A terhesség idején a legkényelmesebb alvási póz, ha az oldalunkon fekszünk és a térdeinket behajlítjuk. Akár egy nagyobb párnát is tehetünk a térdeink közé, a hasunk alá vagy a hátunk mögé.

Mozogj rendszeresen!

A rendszeres, kíméletes mozgás segít megőrizni a hát egészségét, és a hátfájás ellen is hatásos lehet. Érdemes naponta sétálni, vagy speciális terhestornát, -jógát végezni!(Cikk forrása: medicalxpress.com)Ez is érdekelhet: